راهنمای خرید

بهترین کولر گازی کم مصرف اینورتر

راهنمای خرید کولر گازی اینورتر کم مصرف

بهترین کولر گازی اینورتر کم مصرف میتواند همان چیزی باشد که مدت زیادی است ذهن شما را به خود مشغول کرده است. با نزدیک شدن به فصل گرما تکاپو برای خرید کولر گازی شروع می‌شود و افراد در بازار یا سایت‌های فروشگاهی به دنبال محصولی با کیفیت و قیمت مناسب می‌گردند.

بهترین کولر گازی کم مصرف اینورتر کدامند؟

به مرور زمان که از کولر گازی استفاده می‌کنید متوجه مصرف برق زیاد و عوامل نامطلوب دیگری همچون صدای بالا در یک سری از مدل‌ها می‌شوید که ممکن است شما را از تهیه این محصول منصرف کند و فکر کنید وسیله‌های خنک کننده قدیمی همچون کولرهای آبی با قیمت پایین‌تر به‌صرفه تر هستند. اما راه حل این مسئله انصراف نیست بلکه تحقیق بیشتر در مورد مدل‌های کولر گازی کم مصرف است.

در کنار تمام ویژگی‌هایی که قبلاً از کولرگازی انتظار داشتیم امروزه کم مصرف بودن آن به نحوی در اولویت قرار گرفته است به صورتی که بتوان ساعت‌های طولانی آن را روشن نگه داشت و نگران خاموش شدن یا مصرف زیاد آن نبود. شرکت‌های رقیب در عرصه تولید این محصول سال‌ها به تدابیر مختلف برای صرفه‌جویی و بهینه‌ سازی موتور این کولرها پرداخته‌اند که دست‌آورد آن‌ها رونمایی از برد اینورتر برای مصرف کمتر برق است که به طور چشم‌گیری بسیار کارساز بوده و در کولر گازی نقش مؤثری داشته‌اند.

پس اگر به دنبال کولر گازی عالی و کم مصرف می‌گردید بهترین کار خرید کولر گازی اینورتر است. در غیر این صورت هیچ قابلیتی در این حد نمی‌تواند روی کم‌ کردن انرژی مصرفی مؤثر باشد.

ویژگی های کولر گازی اینورتر

اینورتر چه نقشی در کولر گازی دارد؟

اینورتر تقریباً در بیشتر مواقع بردی سبز رنگ است که اگر قسمت بالای کمپرسور کولر گازی را باز کنید می‌توانید این برد را مشاهده کنید. در واقع یکی از علائم مطمئن شدن از وجود اینورتر در کولر همین راه است. اینورتر نقش یک مبدل برق را ایفا می‌کند که جریان برق مستقیم یعنی DC را به AC یا همان برق متناوب تبدیل می‌کند؛ به این صورتی که بدون آن‌ که قدرت موتور را کم کند سرعت موتور را کنترل می‌نماید و به این صورت برق را برای حالت دمایی مختلف در نوسان قرار می‌دهد.

کاربرد برد اینورتر کولر گازی

کاربرد اینورتر را زمانی می‌توانید درک کنید که در کولر گازی بدون اینورتر با بالارفتن دما و تغییرات زیاد هوا زمانی که به حداکثر ظرفیت خود رسید ممکن است خاموش شود اما در مدل‌های اینورتردار دستگاه خاموش نشده و تنها دور موتور پایین می‌آید و کولر همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. پس لازم نیست به صورت مدام کولر را خاموش و روشن کنید که روی عمر موتور و استهلاک آن هم مؤثر است بلکه دمای هوا برای زمان طولانی ثابت می‌ماند.

اینورتر در کولر گازی نقش‌های زیادی دارد که مصرف کم تنها یکی از مزیت‌ها به شمار می‌رود، افزایش طول عمر موتور، قدرت خنک کنندگی بالاتر به نسبت کولرهای معمولی، ایجاد دمای ثابت بدون نوسان‌های بی‌مورد، امکان تنظیم دور موتور به دلخواه و صدای بسیار کم و بدون نویز از دیگر دست‌آوردهای این فناوری شگفت‌انگیز در سری جدید کولرها می‌باشد.

ویژگی های کولر گازی اینورتر

مزایا و معایب اینورتر در کولر گازی

کولر گازی اینورتر مزایای زیادی دارد که خریداران را از جهات زیادی راضی نگه داشته است اما مثل هر فناوری دیگری می‌تواند در کنار مزایا معایبی هم داشته باشد و شناخت آن‌ها قبل از پرداخت هزینه برای هر کسی که قصد تهیه کولر گازی اینورتر را دارند بسیار ضروری است. در ادامه مهمترین مزایا و معایب اینورتر را به صورت مختصر بیان کرده‌ایم.

مزایای اینورترمعایب اینورتر
بیش از 60% صرفه جویی در مصرف برقتعمیرات پیچیده برد
طول عمر بیشتر کولر گازیقیمت بالاتر کولرهای اینورتر نسبت به معمولی
استهلاک کمتر موتورهزینه تعمیر بیشتر
بازدهی بیشتر 
تعدیل سریع هوا 
کاهش هزینه‌های برق 
صدای بسیار پایین 
دوست‌دار محیط زیست 
قدرت خنک‌کنندگی بالا 
عدم نوسان ولتاژ ناشی از کمپرسور 

بهترین کولر گازی کم مصرف اینورتر

اینکه کولر گازی شما اینورتر داشته باشد یا خیر به موارد بسیاری بستگی دارد، مثلاً همه برندها این قابلیت را در کولرهای خود قرار نمی‌دهد و اینکه شما کدام مدل و از چه برندی انتخاب کنید روی این مورد تأثیر زیادی دارد در ادامه به معرفی مارک‌هایی که کولر گازی اینورتر تولید می‌نمایند و البته در بازار جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند را معرفی کرده‌ایم تا انتخاب را برای شما راحت‌تر نماییم.

نکات مهم در انتخاب و نصب کولر گازی

کولرگازی ال جی

ال جی یکی از برندهای برتر در تولید کولر گازی اینورتر است که تمام مدل‌های آن در حال حاضر موتور دوال اینورتر دارند به صورتی که قدرت آن‌ها از اینورترهای ساده دو برابر بالاتر و مصرف انرژی آن‌ها 70 درصد پایین‌تر است و همین امر سبب شده قیمت بیشتری‌ هم نسبت به سایر رقبا داشته باشند. موتورهای روتاری که در برند ال جی استفاده شده به خودی خود مصرف پایین و صدای کمی دارند که در کنار قابلیت اینورتر این مزایای بسیار بهینه‌تر خواهند شد و عملاً کولر گازی لوکس و همه چیز تمامی خریداری می‌کنید.

کلاس آب و هوایی تمام کولر گازی‌های ال جی T3 + T1 است به صورتی که هم هوای گرم و خشک را به خوبی پوشش می‌دهند و هم در هوای شرجی و معتدل می‌توانند اوج قدرت خود را به رخ بکشد، همچنین بسته به فصلی که در آن قرار دارید می‌توانید از هر کدام از قابلیت‌های سرمایشی گرمایشی آن استفاده نمایید.

امکان اتصال به وای‌-فای در تمامی مدل های اینورتردار ال جی وجود دارد و تنها کافیست از طریق گوشی کنترل کولر و تنظیم دما و سایر موارد را از راه دور برعهده بگیرید همچنین در صورت خطا به عیب‌یابی هوشمند بپردازید. راستی اگر دیزاین شیک کولر هم برایتان مهم است خوش‌استایل‌ترین کولر گازی مربوط به ال جی است که حتی یکی از مدل‌هایش را با پنل مشکی دیزاین کرده است.

مدل‌های کولرگازی ال جی با قابلیت اینورتر

  • کولر گازی ال جی آرت کول
  • کولر گازی ال جی دوال اینورتر
  • کولر گازی ال جی آی‌کنترل در دو نوع AMP و BMP

کولرگازی جنرال گلد تیتانیوم

جنرال گلد از برندهایی است که در بازار کولر گازی بسیار شناخته شده است به صورتی که می‌توانید بهترین‌ها را با قیمت کم از این سری پیدا کنید. در این میان کولر گازی جنرال گلد تیتانیوم یکی از کم ‌مصرف‌ترین‌های این برند با قابلیت اینورتر بسیار طرفدار دارد به صورتی که با یک هزینه معقول می‌توان کولری کم مصرف و بهینه تهیه کرد و به واسطه موتور روتاری و کیفیت عالی خود، سال‌ها در خانه شما مهمان باشد.

جنرال گلد ساخت چین است اما قطعات و موتوری بسیار با دوام و خوش ساخت دارد که از طراحی شکیل و چشم‌نوازی هم برخوردار است. این محصول با کلاس T3 برای هر نوع آب و هوایی مناسب است و در ظرفیت‌های متفاوت 12, 18, 24 و 30 هزار ساخته شده است که بسته به متراژ فضا و نوع آب و هوا می‌توان یکی از آن‌ها انتخاب کرد. مصرف کم کولر گازی جنرال گلد تیتانیوم با گرید انرژی A یک قسمت آن برمیگردد به نوع کمپرسور روتاری اما بخش اعظم آن به واسطه قابلیت اینورتر موجود در این محصول است که صدای کمی هم در کولر برای زمان‌های مختلف دارد.

کولرگازی گری

در ادامه راهنمای خرید کولر گازی اینورتر برند گری را به شما پیشنهاد می کنیم. گری سال‌هاست امتحانش را پس داده و با کیفیت عالی خود توانسته کلی طرفدار پیدا کند به صورتی که خیلی از افراد بدون شناخت، تنها به واسطه خوش‌نامی آن‌ها دست به خرید کولر گازی گری می‌زنند و در واقع ضرر هم نکرده‌اند. گری از برندهای آمریکایی است که در چین مونتاژ می‌شود.

در بیشتر مواقع موتور روتاری با قدرت عالی و مصرف کم و البته صدایی کم را در ترکیب ساختار خود به کار برده‌اند اما از نظر کلاس آب و هوایی در دو سری T3 و T1 تقسیم بندی شده‌اند که بسته به مدل‌های مختلف این مورد متفاوت است البته توجه داشته باشید همه مدل‌های گری قابلیت اینورتر هم ندارد و در سری‌های اینورتردار و بدون اینورتر موجود می‌باشد.

کولرگازی‌های اینورتر قیمت بیشتری به نسبت سری بدون اینورتر دارند و در برند گری مدل‌های I Save, Pular, S4 Matic و Lomo مجهز به اینورتر هستند ولی در ظرفیت و عملکرد کمی با هم متفاوت می‌باشد که هر کدام در قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. رادیات بیشتر مدل‌های گری طلایی است در نتیجه امکان خرابی و پوسیدگی در آن‌ها بسیار کم است و می‌تواند به خوبی از موتور تا سال‌ها محافظت کند همچنین دستگاه مجهز به فیلتر بهداشتی می‌باشد و قادر است هوای آلوده و میکروب‌ها را جذب کرده و هوای تمیز را جایگزین نماید.

کولرگازی ایوولی

یکی از ارزان‌ترین کولرهای گازی اینورتردار که می‌توانید تهیه کنید از برند ایوولی چین است. ایوولی چند سالی‌ است که وارد بازار شده و شاید خیلی از افراد با آن آشنایی لازم را نداشته باشند اما در کیفیت می‌تواند در کنار قیمت مناسب به خوبی شما را راضی کند. کولر گازی ایوولی با ظرفیت‌های متنوع 12000, 18000, 24000, 30000 و 36000 برای آب و هوای معتدل و کوهستانی بسیار مناسب است مخصوصاً مناطق شمالی ایران که هوا شرجی هم هست به خوبی جواب‌گو است. رادیات این مدل آلومینیومی است و در کیفیت کمی نسبت به سری طلایی یا همان مسی ضعیف‌تر عمل می‌کند.

کولرگازی هایسنس

اگر همچنان به دنبال کولر گازی اینورتر هستید هایسنس دیگر برند چینی سال‌هاست در این عرصه حضور دارد و می‌تواند در هر آب‌ و هوایی اعم از گرم و حاره‌ای تا معتدل و کوهستانی به واسطه T3 بودن به کارتان بیاید. این محصول مجهز به فیلتراسیون برای پاک سازی هوا است و همچنین صدای بسیار کمی با وجود اینورتر و موتور روتاری تولید می‌کند که با تنظیم حالت‌های مختلف می‌توانید از هوای مطبوعی در هر شرایط لذت ببرید.

کولر گازی هایسنس اینورتر، هوشمند نیست اما کیفیت بسیار خوبی داشته و به واسطه سایر امکاناتی که دارد توانسته در دل افراد زیادی جا باز کند. دما را به دلخواه کم و زیاد کنید یا آن را روی حالت فن یا خواب یا هر چیزی که می‌خواهید قرار دهید. هایسنس قابلیت سرمایشی گرمایشی دارد یعنی هم در فصل سرد به کارتان می‌آید هم در گرمای تابستان هوای شما را دارد اما متأسفانه تنوع سایزبندی کمی دارد و در حال حاضر ظرفیت‌های 24000, 30000 آن موجود می‌باشد که جزء پرفروش‌ترین ظرفیت‌ها به شمار می‌روند.

کولرگازی یونیوا

یونیوا دیگر برند زیبا و جذاب بازار از دیار چین است که موتور روتاری با استهلاک پایین و صدای کم در حد 46 دسی‌بل دارد. کولر گازی یونیوا در مدل‌های اینورتر دار و بدون اینورتر تولید شده‌اند که سری مجهز به قابلیت اینورتر آن شامل مدل‌های تیتانیوم و پورشه می‌باشند. این دو مدل ظرفیت بیشتر از 30 هزار ندارد که البته خود سری پورشه تنها در همین سایز تولید شده اما مدل تیتانیوم با تنوع 9000, 12000, 18000, 24000 و 30000 وارد بازار شده است که برای فضاهای مختلف می‌توان یکی از آ‌ن‌ها را متناسب با شرایط انتخاب کرد.

یونیوا کلاس آب و هوایی T3 دارد و مجهز به قابلیت سرمایشی گرمایشی است که با تنظیم Modeهای مختلف می‌توانید دما را به دلخواه روی گزینه مورد نظر قرار داده و حتی جهت باد را تغییر دهید، زیرا این مدل پرتاب باد چهار جهته دارد و مهم نیست کجای اتاق نشسته باشید بلکه هوای لازم را همان میزان که روبروی کولر گازی قرار گرفته‌ باشید در اختیار دارید.

کولرگازی کریر

کریر (Carrier) یکی از برندهای آمریکایی است که تنوع خوبی در محصولات، بسته به آب و هوا با قیمت متفاوت دارد و می‌تواند برای هر فردی با نیازهای مختلف محصولی متنوع رونمایی نماید؛ البته موتور تمامی این مدل‌ها روتاری است که به نحوی موتور سبک نامیده می‌شوند و برای مناطق گرم و خشک کاملاً مناسب هستند و در شهرهای کوهستانی و معتدل هم کارایی بسیار عالی دارند. این برند هم دو سری اینورتردار و بدون اینورتر تولید کرده است که سری اینورتردار خود به دو مدل اینورتر معمولی و کنترل آمپر تقسیم می‌شود.

در سری کنترل آمپر یا همان مدل AMP می‌توانید در ساعات اوج مصرف ولتاژهای مختلف را از 4, 6 و 8 آمپر تغییر دهید تا کولر شما دچار مشکل نشود البته توجه داشته باشید با اضافه شدن این قابلیت به کولر گازی عملاً قیمت آن بالاتر خواهد رفت اما در عوض ارزش این هزینه را دارد. همچنین تنوعی که در سری کنترل آمپر وجود دارد در سری اینورتر معمولی کریر نیست به صورتی که ظرفیت‌های 30000 و 36000 هزار هم به سری 12, 18 و 24هزار اضافه شده است.

کولرگازی اینورتر چی بخریم؟

در این مجموعه که در بانه آی تی معرفی کردیم می‌توانید بهترین برندها و با کیفیت‌ترین‌ها را مشاهده کنید که برای هر کسی چیزی در چنته دارد و می‌تواند نیاز شما را برای خرید کولرگازی کم مصرف رفع نماید. برای مشاوره بیشتر و تهیه هر کدام از محصولات با کارشناس فروش ما با شماره 09182888820 در ارتباط باشید تا بهترین را به خانه ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *