آموزش, راهنمای خرید

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ در واقع کمی چالش برانگیز است زیرا شباهت‌های زیادی می‌توان بین آن‌ها پیدا کرد اما ممکن است تفاوت‌ها بارزتر دیده شوند و همین مسئله دلیلی باشد تا این دو اصلاً رقیب هم به شمار نیایند. اما چرا نمی‌توان به قطعیت گفت سونی و سامسونگ رقیب هستند؟ اصلاً وجه مشترک قابل درکی بین آن‌ها وجود دارد؟ تلویزیون سامسونگ بخریم یا سونی؟ و هزاران سوأل دیگری که ممکن است ذهن شمایی که قصد خرید تلویزیون دارید را به خود مشغول کند. برای جواب لطفاً با ما همراه شوید تا در آخر این مقاله که تیم بانه آی‌تی گردآوری کرده‌اند بتوانید انتخابی هوشمندانه‌تر را رقم بزنید.

محبوبترین تلویزیون های سامسونگ و سونی

مدلکیفیتسیستم عاملرفرش ریتتوان صدا
سامسونگ 65S95D4Kتایزن 8144 هرتز70 وات
سامسونگ 65Q80D4Kتایزن 8120 هرتز40 وات
سامسونگ 65Q70D4Kتایزن 8120 هرتز20 وات
سامسونگ 65Q60D4Kتایزن 860 هرتز20 وات
سامسونگ 65DU80004Kتایزن 860 هرتز20 وات
سامسونگ 65DU70004Kتایزن 860 هرتز20 وات
سونی 65A80L4Kاندروید 10120 هرتز50 وات
سونی 65X90L4Kاندروید 10120 هرتز30 وات
سونی 65XR704Kاندروید 12120 هرتز40 وات
سونی 65X85L4Kاندروید 10120 هرتز20 وات
سونی 65S304Kاندروید 1260 هرتز20 وات

مزایا و معایب تلویزیون سونی و سامسونگ

قبل از هر چیز قصد داریم به نکات بارزی از مزایا و معایب هر کدام از برندهای سونی و سامسونگ به صورت جدا بپردازیم تا ذهن شما را نسبت به تلویزیون‌های این دو برند بازتر نماییم.

مزایای تلویزیون سونی

  • کیفیت ساخت بدنه عالی
  • وضوح تصویر فوق‌العاده در تمام سری‌های
  • رابط کاربری سریع با کارایی راحت
  • سیستم عامل اندروید
  • طراحی پایه‌های قابل تنظیم برای هر سلیقه

معایب تلویزیون سونی

  • قیمت بسیار بالا
  • طراحی‌های کلاسیک و کمی قدیمی
  • تنوع کم مدل ها

مزایای تلویزیون سامسونگ

  • قیمت مناسب‌تر از سونی
  • طراحی ظریف و به‌روز با ضخامت کم
  • ریموت کنترل سولار هوشمند
  • تنوع بالا در مدل

معایب تلویزیون سامسونگ

  • بدنه با متریال نازک
  • محدودیت بالا در دسترسی‌ها

تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ؟

سامسونگ و سونی دو برند از کشورهای متفاوت هستند که اولی از کره با مونتاژهای مصر، ویتنام و گاهاً مجارستان می‌باشد اما سونی محصولی ژاپنی با مونتاژ مالزی می‌باشد و در تمام نسخه‌ها زبان فارسی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این تنها یک نکته از تفاوت‌های بین این دو مارک تلویزیون بود و در ادامه وجه اشتراک و البته تمایزهای بیشتر این دو را بررسی می‌کنیم.

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون سونی و سامسونگ

تصویر مهمترین دلیل برای انتخاب یک تلویزیون است که وضوح بالای آن دلیلی برای رقابت بین شرکت‌های سازنده می‌باشد و هر کدام سعی می‌کنند با رونمایی از فناوری‌های کاربردی‌تر، تصویری از هر لحاظ بهینه‌تر را روی صفحه نمایش به تصویر بکشانند. سونی در مجموعه نمایشگرهایش در سال 2024 تنها کیفیت تصویر 4K را بین سری براویای خود استفاده کرده است که در واقع پرفروش‌ترین وضوح در بین سایر موارد می‌باشد اما سامسونگ دایره تنوع را گسترده‌تر کرده و با رونمایی از کیفیت تصویر 8K در کنار 4K انتخاب بیشتری را در اختیار خریداران قرار داده است.

یک تصویر خوب به موارد زیادی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع پنل، بک‌لایت و البته صفحه نمایش اشاره کرد. سامسونگ تنوع صفحه نمایش بالاتری به نسبت سونی دارد که شامل LEDهای کریستالی، QLED, Neo QLED 4K & 8K و OLEDها می‌باشند اما سونی قبلاً تنها LEDهای معمولی و تلویزیون های OLED را در لیست محصولات خود داشت در حالی که امروزه با رونمایی از سری QLED این سبد را پرتنوع‌تر کرده است.

در واقع می‌توان گفت بالا بودن تنوع صفحه نمایش و حتی کیفیت تصویر دلیلی مناسب برای بهتر بودن در تصویر نیست و گاهی با اینکه مجموعه نمایشگرها محدود هستند اما وضوح تصویری بسیار شفاف‌تر را به نمایش می‌گذارند و این مسئله به فناوری‌های تصویر به کار رفته در آن برمی‌گردد.

پردازنده قدرتمند یکی از دلایل کیفیت بالای تصویر در تلویزیون است که سونی با بکارگیری XR به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه توانسته عملکردی حرفه‌ای را در ارتقاء داده‌ها رقم بزند، هر چند که سامسونگ نیز پردازشگرهایی عالی را در سری جدید نمایشگرهایش استفاده کرده است که با XR و X1 در حال رقابت هستند و سعی خود را در بهتر بودن تصویر می‌نمایند.

مقایسه طراحی تلویزیون سونی و سامسونگ

طراحی تلویزیون بخش مهمی از انتخاب مشتریان است و به تنهایی می‌تواند روی ظاهر دکوراسیون شما اثری شگرف داشته باشد. تصور کنید فیلم مورد علاقه خود را در قابی باریک و بدون حاشیه تماشا می‌کنید که تمام تمرکز شما را به خود معطوف کرده است، در این حالت قطعاً مشاهده محتوا را لذت بخش‌تر خواهد کرد. سونی و سامسونگ دو برندی هستند که در این زمینه حرفه‌ای عمل کرده‌اند به صورتی که سونی به عنوان مارکی اصیل با اینکه ظاهر کلاسیک خود را سال‌ها حفظ کرده است روی کیفیت ساخت بدنه تمرکز دارد و نمی‌توان گفت خیلی روی ظرافت محصولاتش کار می‌کند و بیشتر کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

البته سونی در سال‌های اخیر تغییراتی در نمایشگرهایش اعمال کرده و در مدل‌های بالارده بسیار خوش درخشیده است به صورتی که هم ضخامت را کمتر کرده و هم با طراحی پایه‌ها به صورت قابل تنظیم در چهار حالت کاری کرده است چیدمان آن را به سلیقه خود و با توجه به سبک دکوراسیون خود مستقر کنید.

سامسونگ در طراحی نوین و خلاقانه گل کاشته است و با رونمایی از دیزاین‌های متفاوت و به‌روز توانسته افراد زیادی را به سمت خود جلب کند؛ یعنی شما از سری کریستالی که ساده‌ترین نمایشگرهای این برند هستند تا پرچمدار آن را انتخاب کنید باز هم با ظاهری لوکس طرف هستید که ضخامت بسیار کمی به نسبت رقبای و هم‌رده‌های خود دارند.

شرکت سامسونگ برای اینکه هنر خود را بیشتر به رخ بکشد در چند مدل از نمایشگرهای بالارده خود جعبه One Connect را طراحی کرده است تا با انتقال پورت‌های به بخشی دیگر، تلویزیون‌هایی تخت‌تر با حداقل ضخامت و حتی کمتر از یک گوشی را تولید کند. اما باید دید سامسونگ کیفیت را قربانی ظرافت کرده یا نه؟ در واقع کیفیت محصولات سامسونگ مناسب است اما نمی‌توان به قطعیت گفت از این لحاظ به پای سونی می‌رسد.

صدای تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ؟

همه ما قبل از اینکه سونی را با تلویزیون‌هایش را بشناسیم به واسطه سیستم‌های صوتی حرفه‌ای که دارد شناخته‌ایم و می‌دانیم قوی‌تری بلندگوها با فناوری‌های روز دنیا را این برند دارند. پس طبیعی است که توقع صدایی با بلندگوهای عالی را از تلویزیون سونی داشته باشیم که در واقع شکل خاص آن‌ها در بعضی محصولات باعث شده صدایی با اعوجاج کمتر و رساتر از آن‌ها پخش شود و اگر در حال عادی محصول 20 وات صدا داشته باشد شما آن را واضح‌تر از همیشه بشنوید.

البته فناوری‌های صوتی در این وسط بی تأثیر نیستند و می‌توانند نویزهای اضافی را حذف کنند یا اینکه به تقویت دیالوگ اصلی بپردازند و بسیاری از موارد دیگر که خوشبختانه سامسونگ هم از آن‌ها بی‌نصیب نیست و تا حد زیادی روی صدای نمایشگرهایش کار کرده است. سامسونگ قابلیت Adaptive Sound برای تطبیق صدای نمایشگر با محیط را دارد و از OTS به عنوان فناوری برای ردیابی صدای شیء برخودار است که روی حالت زنده و سینمایی صدا بسیار مؤثر هستند.

مقایسه سیستم عامل اندروید و تایزن

مقایسه سیستم عامل اندروید و تایزن

راستش را بخواهید در مقایسه سیستم عامل Android و Tizen باید چشم بسته اندروید را انتخاب کرد، زیرا کارایی بسیار راحت‌تری دارد و هر کسی می‌تواند با کمترین اطلاعات از آن استفاده کند همچنین دسترسی‌های متنوع و کاربردی‌تری در اختیار داشته باشد در حالی تایزن در موارد زیادی با محدودیت مواجه است و امکان دسترسی را کم می‌کند. سیستم عامل تایزن در سامسونگ همچون اندروید هر ساله آپدیت می‌شود و نسخه‌های آن ارتقاء پیدا می‌کنند و دسترسی به دستیارهای الکسا و Bixby در دستور کار آن قرار دارند و می‌توان محتواهای مختلفی را از این طریق سرچ کرد، از جذاب‌ترین امکانات تایزن امکان ضبط برنامه و استفاده از حالت چندنمایی Multi View است.

اندروید اما رابط کاربری قوی‌تری دارد، مجهز به حافظه داخلی بسته به مدل تلویزیون است و امکان نصب برنامه را در نمایشگرهایش فراهم می‌کند. همچنین به کمک Hey Goolge کنترل تلویزیون را از راه دور ممکن می‌سازد یا با پشتیبانی از دوربین براویا کم امکان تماس تصویری و خیلی از موارد دیگر را فراهم می‌کند که برای کاربران علاقه‌مند به بخش اسمارت بسیار شگفت‌انگیز است.

قیمت تلویزیون سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ از نظر قیمتی چندان درست نیست زیرا بین آن‌ها اختلاف زیادی وجود دارد به صورتی که سونی در بین تمام مدل‌های بازار بجز فیلیپس از همه گران‌تر است و خریداران از آن به عنوان برندی لوکس نام می‌برند. شاید در مواردی همین نام گذاری به عنوان محصولی لوکس باعث شده باشد این مارک قیمت زیادی داشته باشد و در اصطلاح پول نامش را می‌گیرد هر چند که از حق نگذریم نمایشگرهای بسیار حرفه‌ای و با کیفیت روانه بازار می‌کنند. در صورتی که بودجه شما محدود است سامسونگ انتخاب بهتری می‌باشد.

مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ از نظر ریموت کنترل

تلویزیون سامسونگ بخریم یا سونی؟

بعد از مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ در این مقاله نباید انتخاب بین آن ها خیلی سخت باشد، زیرا با در اولویت قرار دادن هر کدام از قابلیت‌هایی که برای شما مهم است می‌توانید به راحتی بین این برند به انتخاب محصول مورد نظر خود بپردازید. مثلاً اگر محدودیت بودجه نداشته باشید سونی با کیفیت بهتر و سیستم عامل محبوبش می‌تواند انتخاب اید‌ه‌آلی باشد در صورتی که طراحی و ظرافت و البته قیمت را سرلوحه کار خود قرار دهید بهترین گزینه سامسونگ می‌باشد.

در پایان اگر در مورد مقایسه تلویزیون سونی و سامسونگ سوالی دارید می توایند در بخش نظرات سایت بپریسد. و در صورتی که به مشاوره دقیق‌تر قبل از خرید نیاز دارید و قصد خرید یکی از محصولات این برندها را دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *