آموزش, راهنمای خرید

راهنمای خرید یخچال و فریزر

راهنمای خرید یخچال و فریزر

در راهنمای خرید یخچال و فریزر قصد داریم انواع مختلف یخچال و مجموعه ای از بهترین مدل های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. یخچال و فریزر از وسایلی است که حاضرید در آشپزخانه هزینه زیادی برای آن پرداخت می‌کنید تقریبا هیچ کدام از وسایل آشپزخانه به اندازه این دستگاه غول پیکر گران نیستند؛ البته شاید دستگاه به شدت ضروری تعریف بهتری برای این وسیله باشد. ممکن است فکر کنید هر چقدر بودجه برای این محصول کنار بگذارید و بهترین را تهیه کنید خرید هوشمندانه‌تری داشته‌اید، اما این چنین نیست به عنوان مثال ممکن است این دستگاه اصلاً برای فضای شما مناسب نباشد و چه بسا باعث هدر دادن هزینه‌ای گزاف شده باشید.

پرفروش‌ترین مدل‌های یخچال و فریزر

در جدول زیر پرفروش‌ترین مدل‌های انواع یخچال و فریزر را با توجه به دیدگاه مشتریان برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا شما را در انتخابی راحت همراهی نماییم. در صورت تمایل نیز می‌توانید با شماره 09182888820 برای مشاوره و خرید بهترین‌ها تماس حاصل فرمایید تا تنها با دریافت بیعانه آن را درب منزل تحویل بگیرید و بعد اقدام به تسویه نمایید.

مدلنوع یـخچالظرفیتتعداد دربرنگ‌بندی
ال جی X39ساید بای ساید اینستاویو34 فوت 5 دربدودی و نقره‌ای
ال جی X267ساید بای ساید اینستاویو30 فوت3 دربنقره ای و دودی
ال جی J267ساید بای ساید30 فوت3 دربنقره‌ای و سفید
ال جی 411-414دوقلو30 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
ال جی X348سایدبای ساید30 فوت3 دربنقره‌ای و سفید
ال جی 689یخچال بالا، فریزر پایین28 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
ال جی 832فریزر بالا، یخچال پایین28 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
سامسونگ RR39-RZ32دوقلو40 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
سامسونگ RT62یخچال بالا فریزر پایین28 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
سامسونگ RS80ساید بای ساید34 فوت3 دربمشکی و نقره‌ای
بوش KSV36-GSN36دوقلو40 فوت2 دربنقره‌ای و سفید
بوش 90AI20ساید بای ساید30 فوت2 دربنقره‌ای و سفید

انتخاب بهترین یخچال و فریزر مناسب نیاز و بودجه شما مسیرها و فیلترهای خاصی دارد که باید آن را طی کنید تا چیزی در خور به خانه ببرید. یخچال‌ها امروزه در تنوع عجیب و چشم‌گیری تولید و روانه بازار می‌شود که خریدار را به شدت سردرگم می‌کند و چه بسا نمی‌داند کدام محصول را تهیه کند که از هر جهت کارآمد باشد و شاید هم بین برندهای مختلف گیج شده باشد.

در خرید یخچال و فریزر باید قبل از هر چیز بدانیم آن را برای چه فضا و چه تعداد افراد می‌خواهیم، همچنین چه رنگ و طراحی داشته باشد تا با دیزاین آشپزخانه ما مَچ شود و خیلی موارد دیگر که در ادامه به آ‌ن‌ها می‌پردازیم. با ما در بانه آی‌تی همراه شوید تا انتخابی بهینه و هوشمندانه از هر لحاظ در یخچال مناسب داشته باشید.

راهنمای خرید یخچال و فریزر

انواع یخچال و فریزر

در ابتدای راهنمای خرید یخچال و فریزر باید بگوییم این دستگاه شگفت انگیز به انواع مدل‌ با طراحی و کاربری متفاوت تقسیم می‌شوند که هر کدام مخصوص فضایی خاص با متراژ متفاوت هستند و از قیمت‌های متفاوتی هم برخوردار هستند. انواع یخچال‌های خانگی به موارد زیر تقسیم بندی می‌شوند.

معیارهای انتخاب یخچال و فریزر

1. سایدبای ساید

یخچال‌ و فریزر ساید بای ساید جذاب‌ترین و البته گران‌ترین مدل‌های بازار هستند که تنوع بسیار زیادی در طراحی آن‌ها دیده می‌شود. از بین این‌ها می‌توانید شاهد طراحی‌های 2, 3, 4 و حتی 5 درب باشید که گاهی می‌توان از روی آن‌ها برند را هم تشخیص داد، مثلاً تنها در برند ال جی یخچال‌های پنج درب وجود دارد که به Door In Door معروف هستند.

ظرفیت یخچال ساید بای ساید همیشه بزرگ بوده از 28 فوت تا 34 در بعضی برندها 36 فوت هم به چشم می‌خورد که ابعادی بزرگ بسته به ظرفیت خود دارند. در مدل‌های ساید بای ساید در حالت معمول یخچال در سمت راست و فریزر در قسمت چپ و چسبیده به هم طراحی می‌شوند؛ البته در بعضی مدل‌ها طبقه بالا کلاً به یخچال و پایین به فریزر اختصاص یافته است.

ویژگی های مهم در هنگام خرید یخچال و فریزر

2. بالا و پایین

ساده‌ترین و البته ارزان‌ترین نوع یخچال مربوط به سری بالا پایین است که مناسب آشپزخانه‌هایی با متراژ کم می‌باشد. این محصولات به دو صورت یخچال بالا، فریزر پایین و فریزر بالا، یخچال پایین طراحی شده‌اند که بسته به برند و البته سلیقه مشتری می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب کرد. نکته مثبتی که در مدل‌های بالا و پایین شاهد آن هستیم ظرفیت متفاوت از 10 فوت تا 30 فوت است که مناسب خانواده‌هایی با تعداد کم، آپارتمان‌هایی با آشپزخانه کوچک و افرادی است که قصد صرف هزینه زیادی برای خرید یخچال ندارند.

فواید خرید یخچال و فریزر با کارایی بالا

3. دوقلو

بزرگ‌ترین ابعاد یخچال را در مدل‌های دوقلو می‌بینیم که تا 40 فوت هم می‌رسد و مناسب خانواده‌هایی با جمعیت زیاد است. این یخچال‌ها که به صورت یخچال و فریزر جدا از هم طراحی شده‌اند، چیدمان راحتی دارند. یعنی می‌توانید بدون قرار دادن آن‌ها کنار هم هر کدام را در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید حتی یکی از آن‌ها را به جایی دیگر منتقل کنید. در صورتی که هر دو قسمت را در یک فضا قرار می‌دهید باید آشپزخانه‌ای بزرگ داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را مستقر کرده و درب را به راحتی باز کنید.

نکات مهم در نگهداری یخچال و فریزر

4. درب فرانسوی

مدرن‌ترین مدل‌ یخچال، سری درب فرانسوی یا فرنچ هستند که تنها برندهای خاصی دست به تولید آن‌ها می‌زند و سَبک و سلیقه‌های متفاوتی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. یخچال‌هایی با طراحی فرنچ، سَبک آزادتری دارد و لزوماً قانون خاصی ندارند؛ به این معنی که گاهی بالا کلاً یخچال با دو درب و پایین فریزر با چند کشو است که ممکن است تعداد کشو‌ها و دیزاین آن‌ها متفاوت باشد. این مدل یخچال معمولاً اندازه‌های بزرگی دارند که از 28 تا 36 فوت هم بین آن‌ها دیده می‌شود.

5. یخچال‌های هتلی

کوچک‌ترین نوع یخچال‌ها، سری هتلی هستند که نهایتاً 10 فوت می‌باشند و برای فضای کم یا اتاق خواب استفاده می‌شود که ظرفیت زیادی ندارند و تنها می‌توان مواد غذایی کمی درون آن‌ها قرار داد. قیمت مناسب‌ترین نوع یخچال دقیقاً این مدل‌ها هستند که به صورت درب تمام شیشه‌ای یا ساده حتی با رنگ‌های متفاوت در بازار وجود دارند.

6. فریزر تک

تک فریزر‌ها مناسب کسانی است که یخچال دارند اما از گنجایش فریزر خود راضی نیستند و برای نگه‌داری مواد غذایی بیشتر برای طولانی مدت نیاز به فریزر با فضای بیشتر دارند. این محصول تنها فریزر است و خبری از قسمت یخچال در آن‌ها نیست یعنی عملاً باید مواد غذایی را در آن قرار دهید که باید یخ‌زده شوند.

عوامل مهم در انتخاب یخچال فریزر

حالا که طرح یخچال خود را انتخاب کرده‌اید و حتی برند را براساس مقاله بهترین مارک یخچال فریزر در این وبلاگ برگزیده‌اید، باید به سراغ عوامل مهم در انتخاب یخچال‌ها رفته تا خرید بهینه‌ای را رقم بزنید.

1. ظرفیت

ظرفیت از مهمترین عوامل انتخاب یخچال می‌باشد و باید به موارد زیادی در این زمینه فکر کرد، مثلاً به تعداد افراد خانواده و مواد غذایی که به صورت هفتگی یا روزانه در یخچال قرار داده می‌شود. ممکن است شما به صورت روزانه خرید کنید یا هفته‌ای یک بار برای کل هفته خرید نمایید که این به سَبک زندگی شما بستگی دارد. گاهی شما مواد غذایی را از یک فصل تا فصل بعد نگه‌داری می‌کنید که در این حالت به یخچالی با فریزر جادار نیاز دارید. پس به اندازه و ظرفیت یخچال برحسب لیتر توجه کنید که اصطلاحاً به فوت شناخته می‌شود و برحسب نیاز خود دست به انتخاب بزنید.

2. فضای آشپزخانه

آشپزخانه‌ها فضاهای متفاوتی بسته به نوع خانه دارند، گاهی یک خانه ویلایی با آشپزخانه بزرگ دارید یا یک آپارتمان با آشپزخانه بسیار کوچک با یک مطبخ جداگانه که هر کدام نوعی یخچال را در خود جای می‌دهند. مثلاً ممکن است شیفته‌ی یخچال‌های ساید بای ساید با طراحی‌های جدیدی همچون اینستاویو باشید، اما آشپزخانه شما تنها ظرفیت یخچالی بالاپایین را داشته باشد که همه نقشه‌های شما را برهم می‌زند.

3. بودجه

چه میزان بودجه برای خرید یخچال در نظر گرفته‌اید؟ در راهنمای خرید یخچال و فریزر قطعا بودجه یکی از آن مواردی است که از اهمیت زیادی برخوردار است آیا به این فکر کرده‌اید که کدام مدل‌ یخچال‌های گران‌تر و کدام ارزان‌تر هستند و اصلاً نتیجه صرف هزینه زیاد، به معنای مناسب بودن یخچال برای شماست؟ یخچال‌های ساید بای ساید از قیمت بالاتری به نسبت بقیه دارند و ارزان‌ترین آن‌ها همان سری هتلی هستند.

در صورتی که بودجه محدودی برای این محصول ضروری در نظر گرفته‌اید اما نیاز به یخچالی با ظرفیت متوسط به بالا دارید می‌توانید حد واسط را در نظر گرفته و به سراغ مدل‌های بالا و پایین بروید؛ البته در نظر داشته باشید که برند نیز بسیار مهم است و در بعضی از برندهای ارزان ‌قیمت می‌توانید ساید بای سایدهای خوش قیمتی پیدا کنید که با قیمت مدل‌های بالا و پایین برندهای نامی در یک رنج قیمتی هستند.

4. فضای داخلی یخچال

طراحی داخلی یخچال ارتباط مستقیمی با ظرفیت آن دارد به صورتی که کشوها و طبقه‌های متعدد اجازه قرارگیری مواد غذایی بیشتری را در فضای داخلی آن می‌دهند. مثلاً بعضی شرکت‌ها روی مدل‌های ساید بای ساید خود درب بار را جداگانه قرار داده‌اند تا یک سری از وسایل ضروری در این بخش مستقر شوند یا برندهایی همچون ال جی با درب کوچکی که روی درب یخچال تعبیه‌ کرده‌اند فضای یخچال را افزایش داده‌اند البته این قابلیت برای جلوگیری از هدر رفتن سرمای داخل برای مواقع غیر ضروری هم مهم است.

اگر توجه کرده باشید در فضای داخلی بعضی یخچال‌ها طبقه‌ای جدا برای نظم‌دهی به بطری‌ها قرار داده شده‌ است یا کشویی مخصوص برای وسایل صبحانه یا اقلام ریز، تا داخل یخچال نظم خوبی داشته باشد. در یک سری مدل‌ها همچون ساید بای سایدهای بالارده قفسه‌هایی با قابلیت تاشو نیز وجود دارند تا اگر وسیله‌ای بزرگ همچون قابلمه‌ دارید راحت آن را داخل یخچال قرار دهید.

5. مصرف برق و انرژی

یخچال برعکس ماشین ظرفشویی و لباسشویی که گاه گاهی روشن می‌شود نیست و از روزی که آن را خریداری می‌کنید برای همیشه باید روشن باشد و به برق متصل شود. با این اوصاف باید قبل از خرید یخچال فریزر به گرید مصرف انرژی آن توجه کنید و دقت نمایید از چه نوع موتوری بهره‌مند می‌باشد، زیرا میزان مصرف با نوع کمپرسور دستگاه ارتباط مستقیمی دارد. موتورهای همچون اینورتر خطی در ال جی مصرف بسیار پایین با نویز کم و عمر طولانی دارند که می‌توانند مصرف برق را تا حد زیادی کنترل کنند.

همان‌طور که احتمالا میدانید صدای یخچال هم با نوع موتور در ارتباط است و نویز پایین یخچال هم از جمله ملاک‌های انتخاب می‌باشد، زیرا صدای زیاد باعث خسته شدن ذهن افراد در طولانی مدت در فضای آشپزخانه یا زمان استراحت می‌شود که در این میان می‌توان از موتورهای اینورتر دیجیتال سامسونگ هم نام به عنوان گزینه های ایده آل نام برد.

6. آبسرد‌کن

آیا شما عادت دارید در طول روز بارها درب یخچال را باز کنید و آب بنوشید؟ به نظر باید به فکر مدلی با قابلیت آبسردکن باشید تا از خروج سرمای داخل یخچال در تمام این مدت جلوگیری کنید، یخچال‌های آبسردکن دار حتی برای خانواده‌هایی با تعداد بالا به خصوص اگر کودک در خانه دارند بسیار مهم و کاربردی است. رقابتی که بین شرکت‌های مختلف در طراحی آب‌سردکن یخچال‌ها دیده می‌شود بسیار دیدنی است به صورتی که بعضی آن را لمسی طراحی کرده و بعضی برای صرفه اقتصادی‌تر آن، دکمه‌ها را فشاری تعبیه کرده‌اند.

بیشتر یخچال‌هایی که آب‌سردکن دارند، از قابلیت یخ‌ریز هم برخوردار هستند که در طرح‌‌های مختلف یخ را خرد می‌کنند. از دیگر تفاوت‌هایی آبسردکن‌ها می‌تواند به قابلیت اتصال به آب شهری یا وجود مخزن آن‌ها اشاره کرد که همین مورد نیز روی قیمت یخچال و فریزر بی‌تأثیر نیست. حالا به قابلیت جدیدی که شرکت کره‌ای همچون ال جی در مدل‌های بالارده خود به کار برده است اشاره می‌کنیم که استفاده از اشعه UV برای حذف هرنوع باکتری و آلودگی در آب است؛ البته بعضی برندها هم برای رقابت از فیلترهای تصفیه روی آبسردکن‌ها استفاده کرده‌اند که بسیار کاربردی است.

7. قابلیت‌ها و برنامه‌ها

امروزه یخچال‌ها از حالت عادی به مدل‌های پیشرفته با امکانات جذاب و کاربردی تبدیل شده‌اند که هر کدام روی عمر دستگاه، تازه ماندن مواد غذایی برای مدت طولانی و حتی هوشمند بودن آن تأثیر زیادی دارند. مثلاً سری‌هایی که قابلیت اتصال به Wi-Fi دارند می‌توانند عیب‌یابی هوشمند انجام دهند یا اینکه از طریق اپلیکیشن روی گوشی کنترل دما و سایر موارد یخچال را داشته باشند.

وجود فیلترهای بهداشتی همچون Hygiene fresh+ برای جذب هر نوع آلودگی و پخش هوای تمیز، قابلیت سیستم چرخش هوای چندگانه Multi Air Flow، خنک کنندگی سریع همچون Door Cooling، سیستم بدون برفک NO Frost و خیلی از موارد دیگر در نسل جدید یخچال‌ها بسته به برند و نوع آن وجود دارند که زمان خرید لازم است حتماً به آن‌ها توجه کرد.

8. رنگ

چقدر رنگ برایتان اهمیت دارد؟ آیا حاضرید برای رنگ مورد علاقه خود هزینه بیشتری پرداخت کنید؟ گاهی یک مدل در چند رنگ مختلف تولید می شود که یکی از آن‌ها گران‌تر تمام می‌شود، آیا حاضرید اختلاف قیمتش را بپردازید؟ بعضی مواقع تمام بازار را طی می‌کنید تا به رنگ خاصی برسید که متوجه می‌شوید تنها یک مدل بالارده و گران قیمت با این رنگ متناسب دکوراسیون شما وجود دارد.

راستش را بخواهید رنگ روی دکوراسیون فضا خیلی مواقع تا‌ثیر گذار است و ممکن است ناهماهنگی آن کل زحمتی که برای این ترکیب کشیده‌اید را برهم بزند. بیشتر شرکت‌ها دست به تولید رنگ نقره ای و سفید برای دیزاین یخچال‌ها زده‌اند که در حال حاضر پرطرفدارترین بین خریداران به شمار می‌رود و تقریباً با هر دکوراسیون به راحتی مچ می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *