راهنمای خرید

راهنمای خرید ماشین لباسشویی + لیست بهترین مدل‌ها

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

خرید لباسشویی یکی از سخت‌ترین‌‌ انتخاب‌ها به عنوان وسیله‌ای که عملاً عصای دست همه ماست می‌باشد. پس چه بسا ساعت‌ها بین مغازه‌ها و سایت‌های مختلف می‌گردیم تا بهترین را انتخاب کنیم اما نمی‌دانیم کدام یک مناسب نیاز ما است و چه مدل و برندی انتخاب کنیم که از هر جهت مناسب باشد. در سایت بانه آی‌تی تصمیم گرفته‌ایم تا به این مسئله بپردازیم و با تهیه ی راهنمای خرید ماشین لباسشویی شما را در گزینش ماشین لباسشویی مناسب راهنمایی نماییم.

ابتدا در جدول زیر محبوبترین ماشین های لباسشویی موجود در بازار را به شما معرفی میکنیم:

مدلظرفیت ( کیلوگرم)دور موتور( دور در دقیقه)
ال جی 2J371200
ال جی V59- 10.51400
ال جی R591400
ال جی R691400
ال جی V12121400
بوش WAV28K90ME91400
بوش WAJ2018SGC81000
بوش WGA242X0ME91200
بوش WGA254XVME101400
بوش WAX32E90ME101600
سامسونگ WW7571400
سامسونگ WW80T ادواش81400
سامسونگ WW90T91400

نکات مهم و اساسی در خرید ماشین لباسشویی:

اگر فکر می‌کنید تا اینجا لباسشویی مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید، دست نگه دارید زیرا هنوز مسیرهای دیگری برای این گزینش در راه است که می‌تواند روی انتخاب شما تأثیر گذار باشند. در ادامه به هر کدام از عوامل مؤثر در خرید لباسشویی به صورت کامل اشاره می‌کنیم لطفاً با ما همراه شوید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ظرفیت مناسب لباسشویی

لباسشویی‌ها در انواع و مدل‌های مختلف ظرفیت‌های متفاوتی دارند و گاهی یک مدل خاص ممکن است در چند ظرفیت تولید ‌شود تا افراد به انتخاب آن‌ها براساس نیاز خود بپردازند. مثلاً تعداد افراد خانواده تأثیری مهم در ظرفیت لباسشویی دارد زیرا زمانی که افراد بیشتری در طول روز لباس‌های خود را در آن قرار می‌دهند یک لباسشویی کوچک فضای کافی ندارد و مجبور خواهند شد چندین بار آن را روشن کنند که مصرف انرژي و زمان بیشتری صرف می‌کند. همچنین روی اصطحلاک موتور هم تأثیر منفی می‌گذارد.

تعداد افرادظرفیت لباسشویی
1-25 تا 6 کیلوگرم
3-47 کیلوگرم
58 کیلوگرم
6-79- 9.5 کیلوگرم
بالاتر از 610 کیلوگرم به بالا

ظرفیت‌های لباسشویی از 5 کیلوگرم شروع می‌شود و در ظرفیت‌های 7, 8, 9, 9.5, 10,10.5, 11, 12 کیلو و بالاتر هم در مدل‌های دوقلو تولید می‌شوند. پس قبل از هر چیز به تعداد افراد خانواده و تعداد دفعاتی که ممکن است دستگاه را در طول هفته روشن کنید دقت نمایید. به طور مثال فقط شما و همسرتان هستید که یک مدل 5 کیلویی برای استفاده روزانه شما مناسب است اما ممکن است برحسب عادت هفته‌ای یک بار لباسشویی را روشن کنید که بهتر است یک مدل بزرگ‌تر را انتخاب کنید؛ پس همه چیز به شما و سَبک زندگیتان برمی‌گردد.

نکات مهم در نگهداری ماشین لباسشویی

مصرف آب و برق

لباسشویی به عنوان وسیله‌ای که بیشترین استفاده را در روزمره دارد باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و بخش عمده این کیفیت را از میزان مصرف انرژي آن می‌توان فهمید. زمانی ماشین لباسشویی مصرف بالایی داشته باشد نمی‌توان از نگرانی قبوض سرماه زیاد آن‌ را روشن کرد اما امروزه شرکت‌های مختلف در رقابت هستند تا لباسشویی با کمترین مصرف تولید کنند و از موتورهای مختلف و برنامه‌های متفاوتی نسبت به نوع لکه و جنس پارچه استفاده می‌کنند تا مصرف آب و برق را کمتر نمایند.

مثلاً از برنامه‌های شستشو سریع برای لباس‌هایی با لکه کم استفاده می‌کنند تا زمان کمتری صرف شستشو شود یا اینکه با تشخیص میزان البسه به صورت هوشمندانه به همان مقدار آب و مواد شوینده مصرف می‌کنند؛ پس این نکته را برای جلوگیری از اصراف حتماً در اولویت‌های خرید لباسشویی قرار دهید و به برچسب گرید مصرف انرژی دستگاه توجه نمایید.

مقایسه موتور اینورتر و تسمه ای ماشین لباسشویی

نوع موتور

نوع موتور در هر وسیله برقی بسیار مهم است و عملاً با قدرت کارکرد و عمر دستگاه ارتباط مستقیم دارد. هر چه موتور لباسشویی شما بهتر باشد قطعاً مصرف انرژي کمتر، اصطحلاک پایین‌تر و عمر طولانی‌تری منتظر آن است و چه بسا روی صدای هم تأثیر مستقیم دارد. موتور در لباسشویی به دو نوع تسمه‌ای و بدون تسمه تقسیم می‌شوند که تفاوت‌های زیادی با هم دارند که در پایین به آن‌ اشاره می‌کنیم.

  • تسمه‌ای؛ این مدل به صورت مستقیم به موتور متصل هستند و از سر و صدای زیادی به دلیل برخورد تسمه به موتور برخوردار می‌باشند که قطعات بیشتری هم در بدنه آن‌ها کار شده است، البته باید گفت قیمت کمتری هم نسبت به سری بدون تسمه دارند.
  • بدون تسمه یا گیربکسی؛ این مدل با استفاده از یک تسمه موتور به درام متصل می‌شود که برخورد کمتری ایجاد شده و در نتیجه صدای کمتر و طول عمر بالاتری دارند. این مدل‌ها کنترل قوی‌تری روی درام دارند همین مسئله باعث می‌شود به راحتی تنظیمات اختصاصی را روی لباسشویی اعمال کنید. مثلاً مدل‌های که روی آن‌ها Direct Drive نوشته شده است بدون تسمه هستند.

دور موتور لباسشویی

از دیگر عواملی که نشان از عملکرد بهتر لباسشویی دارد، دور موتور آن است و قدرت بهتر دستگاه را به نمایش می‌گذارد. دور موتورهای لباسشویی از 400 تا 1600 دور در دقیقه در انواع لباسشویی متفاوت است که بسته به ظرفیت، مدل و برند این مقدار فرق می‌کند. بعضی از لباسشویی‌ها امکان تعیین میزان دور موتور را به صورت دستی به شما می‌دهند اما مدل‌های قدیمی و ساده بازار به صورت خودکار دور موتور را تنظیم می‌کنند. هر چقدر سرعت چرخش لباسشویی بالاتر باشد سریع‌تر آب را خارج کرده و خشک مي‌کند که باعث می‌شود در مصرف انرژي هم متقاعباً صرفه جویی شود؛ البته توجه داشته باشید هر دور موتوری برای تمام پارچه‌ها مناسب نیست.

میزان صدا

میزان صدای لباسشویی بسیار مهم است و اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید حتماً به صدای آن در حالت شستشو، چرخش و خشک‌کردن توجه کنید. در واقع صدای لباسشویی به عوامل زیادی بستگی دارد که مهمترین‌ آن‌ها نوع موتور به کار رفته است که در برندهایی همچون بوش که از EcoSilence استفاده شده است صدا در کمترین حد ممکن قرار دارد و چه بسا می‌توان از برنامه Silent هم برای مواقع استراحت استفاده کرد و نویز پایین‌تری را تجربه کنید. از دیگر عوامل صدای زیاد لباسشویی می‌توان به تراز نبودن آن اشاره کرد یا اینکه میزان البسه بیشتر از ظرفیت دستگاه که باعث می‌شود درام توان چرخش آن را نداشته باشد.

ماشین لباسشویی هوشمند

هوشمند بودن لباسشویی

از عوامل رقابت بین برندهای مختلف می‌توان به هوشمند بودن آن‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود تایم کمتری را با برنامه‌ها و کارکرد لباسشویی هدر دهید. مدل‌های هوشمند اجازه می‌دهند با اتصال به گوشی از راه دور لباسشویی را روشن کنید و برنامه شستشو لازم را اعمال نمایید یا اینکه زمان شروع شستشو را به تأخیر بیاندازید.

همچنین یک لباسشویی هوشمند در برندی همچون ال جی اجازه دانلود برنامه جدید طبق خواسته شما را صادر می‌کند که یکی از شگفت‌انگیز‌ترین‌ها به شمار می‌آید. توجه داشته باشید که یک محصول اسمارت همچون لباسشویی امکان عیب‌یابی هوشمند را فراهم می‌کند و با هر ارور، کمک می‌کند مشکل را تشخیص داده و بدون نیاز به تعمیرکار آن را حل کنید برای استفاده از این امکانات توجه داشته باشید که لباسشویی علامت WiFi داشته باشد.

برنامه های شستشو

تنوع برنامه در شستشو باعث می‌شود تا راه‌های مختلفی برای شستن انواع البسه با لکه‌های متفاوت داشته باشید و به راحتی برای هر کدام از آن‌ها برنامه‌ای اختصاصی ترتیب دهید. این تنوع در هر مدل و برندی متفاوت می‌باشد مثلاً می‌توانید در بعضی برندها شستشو دیگ را داشته باشید که به سلامت دستگاه خود کمک کنید یا برنامه شستشو 30 دقیقه‌ای را امتحان نمایید که برای مواقع عجله ای بسیار کاربردی است. از جمله برنامه‌های مهم در لباسشویی موارد زیر هستند.

  • شستشوی با تأخیر Delay wash
  • آب‌کشی اضافه Extra Rinse
  • شستشوی سریع Quick wash
  • شستشوی ظریف Delicate
  • لباس ورزشی Sport wear
  • شستشوی سریع 30 دقیقه ای Quick30
  • آبکشی و خشک کن Ronse+spin
  • البسه مشکی Dark wash
  • شستشوی پشمی wool
  • پنبه ای cotton
  • ضد چروک Easy care
  • ترکیبی Mix
  • ضد حساست Skin care
  • بهداشتی Hygiene
  • تشخیص هوشمند Smart Diagnosis

در این بین قابلیت‌های لباسشویی هم نقشی اساسی در انتخاب آن دارند به صورتی که کاربری دستگاه را بیشتر و بهتر می‌کنند. مثلاً قابلیت بخار شور که در کاهش چین و چروک لباس‌ها کمک می‌کند یا اینکه باعث از بین رفتن هر نوع میکروب آلودگی در تارو پود پارچه می‌شود. این قابلیت برای افرادی مبتلا به آلرژی هستند یا اینکه فرزند کوچک و سالمند در خانه دارند بسیار کاربردی و مفید است.

قیمت ماشین لباسشویی

لباسشویی‌ها بسته به مدل و طراحی قیمت متفاوتی دارند که معمولاً مدل‌های درب از جلو گران‌تر از بقیه هستند اما این تنها ملاک قیمت گذاری روی آن‌ها نیست. ظرفیت و حجم دیگ لباسشویی هر چقدر بالاتر برود روی نرخ آن تأثیر مستقیم دارد و البته بسته به برند هم این موضوع متفاوت است و هر چه مارک معتبرتری تهیه کنید و از اصل بودن آن مطمئن باشید باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

از این موارد که بگذریم گاهی رنگ لباسشویی هم روی قیمت مؤثر است و در بعضی موارد شاهد هستیم رنگ‌های سیلور یا اینوکس و دودی از سفید گرا‌ن‌تر تمام می‌شوند. پس قبل از هر چیز باید به میزان بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید فکر کنید و براین اساس انتخاب را شروع کنید.

انواع ماشین لباسشویی

قبل از هر چیز باید با انواع ماشین لباسشویی آشنا شویم. شرکت‌های مختلف اقدام به تولید ماشین‌های لباسشویی متنوعی کرده‌اند تا بیشتر بازار گرمی کرده و طرفداران خود را حفظ کنند. اگر بخواهیم واقع بینانه به مسئله نگاه کنیم باید گفت هر لباسشویی مناسب فضا، ظرفیت و جایگاه خاصی است که بسته به تمام این‌ها باید یکی را انتخاب نماییم و البته از همه مهم‌تر میزان بودجه در نظر گرفته شده است که ارتباط مستقیمی با مدل لباسشویی دارد که قصد تهیه آن را داریم.

ماشین لباسشویی درب از جلو

لباسشویی درب از جلو

معمول‌ترین نوع لباسشویی مدل‌های درب از جلو هستند که سایز درب و طراحی آن‌ها با هم متفاوت است. درب 90٪ لباسشویی‌هایی که در جلو قرار دارد به سمت چپ باز می‌شود که زاویه بازشدن آن بسته به برند فرق دارد؛ البته تا نود درجه در همه مدل‌ها قابلیت باز شدن وجود دارد. خاصیت لباسشویی با طراحی درب از جلو امکان قرار گرفتن در ردیف کابینت‌ها می‌باشد که فضا را بسیار جمع و جورتر می‌کنند و ظاهری بسیار شیک‌تر از بقیه مدل‌ها دارند.

این نوع لباسشویی معمولاً قیمت بالاتری به نسبت سایر مدل‌ها دارند اما تنوع بیشتر و برنامه‌های شستشو بهینه‌تر از آپشن‌های بسیار مهم آن هستند که کارکرد دستگاه را بالاتر می‌برند. مثلاً در بعضی مدل‌های لباسشویی‌های درب از جلو می‌توانید از قابلیت‌هایی همچون بخارشور بهره‌مند شوید که تمیزی و عدم رشد میکروب را به همراه دارند. مدل‌های درب از جلو تسلط بهتری روی مصرف انرژي دارند و می‌توانند بسته به تعداد البسه کثیف و نوع شستشو میزان آب و مواد شوینده را تنظیم کنند؛ پس بسیار اقتصادی‌تر عمل می‌کنند.

از جمله لباسشویی‌های درب از جلو سری جدید ادواش هستند که روی درب اصلی، دربی کوچک قرار گرفته است. این درب برای مواقعی مناسب است که دستگاه روشن می‌باشد اما لباسی از چرخه شستشو جامانده است و می‌توانید حین کار لباسشویی آن را اضافه کنید. لباسشویی‌های ادواش در برند سامسونگ وجود دارند که ظاهری بسیار نوین برای این محصولات به ارمغان آورده‌اند.

ماشین لباسشویی درب از بالا

لباسشویی درب از بالا

اگر کمردرد یا مشکل مفاصل دارید و نمی‌توانید راحت خم شوید، ماشین لباسشویی درب از بالا بهترین گزینه برای شماست. می‌توانید درب آن را از بالا باز کنید و لباس‌ها را وارد نمایید بدون آنکه خم شوید، این مدل گزینه مناسبی برای سالمندان مي‌باشد. سرعت بالا در شستشو از مزیت‌های این نوع لباسشویی‌ها است زیرا همزن برای اینکه آب را به تمام لباس‌ها برساند باید با سرعت بالاتری کار کند پس اگر همیشه عجله دارید این مورد برای شما هم مناسب است.

لباسشویی‌های که طراحی درب آن‌ها رو به بالا است معمولاً ظرفیت دیگ بزرگ‌تری دارند که گاهی تا 18 کیلو و بیشتر هم بین آن‌ها به چشم می‌خورد. در بیشتر این مدل‌ها می‌توانید به راحتی یک پتو بزرگ قرار دهید بدون آن‌که نیاز به خشک شویی و صرف هزینه اضافی داشته باشید، جا دارد در این بخش به قیمت مناسب بودن این مدل‌ها به نسبت لباسشویی‌های درب از جلو نیز اشاره کنیم که بسیار مهم است.

مشکلی که لباسشویی‌هایی درب از بالا دارند ابعاد بزرگ آن‌هاست که معمولاً فضای آشپزخانه برای آن‌ها خیلی مناسب نیست و نیاز به مکانی جدا همچون Laundry room دارند. مدل‌هایی که درب آن‌ها رو به بالا بازی می‌شود را نمی‌توان زیر کابینت قرار داد و این یک مشکل در طراحی برای منازل کوچک است که فضایی جدا برای اختصاص دادن به این مدل لباسشویی ندارد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

لباسشویی دوقلو

لباسشویی‌های دوقلو را همه می‌شناسید که به مدل‌های نیمه اتومات شناخته می‌شوند به صورتی که مخزن شستشو و آب‌کشی آن‌ها جدا است. در این مدل باید لباس‌ها را برای شستشو در یکی از مخازن و در مرحله بعد به صورت دستی آن‌ها به مخزن دیگر برای آب‌کشی انتقال دهید.

بالاترین ظرفیت در لباسشویی‌ها مربوط به مدل‌های دوقلو می‌باشد که به راحتی پتوهای بزرگ را در خود جای می‌دهند که خیلی از افراد فقط به این منظور دست به خرید مدل‌های دوقلو می‌زنند؛ البته توجه داشته باشید ارزان‌ترین نوع لباسشویی هستند که می‌توانید تهیه کنید و با خیال راحت کلی لباس کثیف داخل مخزن آن‌ قرار دهید. این نوع لباسشویی فاقد تنوع بالا برنامه و آپشن‌های زیاد برای شستشو است و عملاً حالت سنتی‌تری به نسبت بقیه دارد.

ماشین لباسشویی مینی واش

لباسشویی مینی واش

کوچک‌ترین نوع لباسشویی مینی واش‌ها هستند که برای افراد مجرد بسیار گزینه مناسبی است همچنین برای زمانی که قصد داشته باشید لباس کودکان را جدا از البسه خود بشورید یکی از بهترین‌ها می‌باشد که مصرف آب بسیاری کمی دارند. این نوع لباسشویی مینی تکنولوژی پیچیده‌ای ندارند و ساده‌ترین روش برای شستشو به شمار می‌آیند که فاقد هر گونه برنامه هستند و می‌توان آن را حمل کرد و حتی با خود به سفر برد.

جمع بندی:

در هنگام خرید قبل از هر چیز باید این سوأل را از خود بپرسید که چه مدل لباسشویی مد نظر دارید و توقع شما از یک دستگاهی که تقریباً بیشتر روزهای هفته روشن می شود چیست؟ زیرا لباسشویی‌ها در انواع مدل‌های مختلف و ظرفیت‌های متفاوتی تولید و روانه بازار شده‌اند که هر کدام بسته به مارک و نوع دستگاه کارایی و برنامه‌های متفاوتی دارند. ممکن است شما قبل از هر چیز تنها به برند آن فکر کنید که اتفاقاً کار درستی است اما نمی‌توان گفت شرکت سازنده تنها ملاک برای انتخاب بهترین لباسشویی برای شماست.

بانه آی‌تی مجموعه‌ای پرفروش‌ترین مدل‌های لباسشویی را جمع آوری کرده است که در خود فروشگاه هم موجود هستند و می‌توانید در صورت تمایل همراه با گارانتی آن‌ها را تهیه نمایید. درصورت خرید ماشین لباسشویی از بانه آی تی نیازی به پرداخت وجه کامل آن قبل از خرید نیست و تنها با پرداختی مبلغی به عنوان بیعانه می توانید سفارش خود را درب منزل تحویل گرفته، سپس اقدام به پرداخت وجه کامل نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید با شماره های قرار گرفته در بالای سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *