آموزش

آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ

کانال یابی تلویزیون سامسونگ

در این مقاله قصد آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ را داریم و خبر خوب برای خریداران تلویزیون سامسونگ اینکه همه تلویزیون های این شرکت مجهز به ماهواره و گیرنده دیجیتال سرخود هستند. اما آیا دسترسی به این تجهزات کاربردی با کلی شبکه متنوع و سرگرم‌ کننده به راحتی امکان پذیر است؟ شما با داشتن هر کدام از تلویزیون های سامسونگ، دیگر احتیاجی به تهیه گیرنده دیجیتال و ماهواره به صورت جدا و صرف هزینه اضافی ندارید، تنها باید راه و روش استفاده از آن‌ها و راه‌اندازی را بلد باشید.

محبوبترین تلویزیون‌های سامسونگ:

روش‌های کانال یابی تلویزیون سامسونگ

در این قسمت با دسته بندی دیجیتال، ماهواره و روش‌های کانال‌یابی در آن‌ها مسیر را برای انجام آن‌ها هموار می‌کنیم تا به راحتی به چیزی که می‌خواهید برسید و شبکه‌هاd مورد نظر را روی تلویزیون فعال کنید. قبل از هر چیز باید برای تلویزیون آنتن تهیه کنید که این آنتن در انواع مختلف در بازار وجود دارند. بهترین و ساده‌ترین نوع آنتن در حال حاضر، مدل‌های پشت پنجره‌ای هستند که سیگنال قوی دریافت می‌کنند؛ مدل های با کیفیت و با طول 4 متر را خریداری کنید تا تصویر بهتری داشته باشید و امکان جابه جایی راحت آنتن و دریافت سیگنال مناسب را داشته باشید.

آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ

نحوه کانال‌یابی دیجیتال سامسونگ

سری آنتن را در بخش پورت‌ها به گیرنده دیجیتال متصل کنید و خود آنتن را به جایی که بهترین سینگال را دارد منتقل نمایید.

قبل از هر چیز دکمه Home روی ریموت کنترل را فشار دهید تا امکان دسترسی به تنظیمات برای شما فراهم شود. در فضای روبرو، با زدن دکمه فلش روی ریموت می‌توانید به منو کنار نمایشگر دسترسی پیدا کنید، البته بسته به زبان تلویزیون، جایگاه آن ممکن است از راست به چپ تغییر کند.

حالا روی گزینه تنظیمات بزنید و در منوی افقی پایین، همه تنظیمات ( All Setting) را بزنید.

یک منو باز می‌شود که با قسمت در حال پخش آن کار دارید و باید بعد از آن وارد موج‌یابی خودکار شوید؛ البته توجه داشته باشید که برای تنظیمات دستی هم باید تا این قسمت وارد شوید، اما به جای گزینه موج یابی خودکار، تنظیمات کارشناس را بزنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روی موج یابی خودکار که کلیک کنید، صفحه‌ای جدید با محتوایات ( برای جستجو و ذخیره کانال‌ها شروع را بزنید) ظاهر می شود. بعد از زدن شروع، اسکن کانال‌ها باز می‌شود که سوألات دیگری را مطرح می‌کند.

دو گزینه آنتن و نوع کانال پیش روی شماست، با زدن آنتن از شما می‌خواهد انتخاب کنید که آنتن هوایی را مد نظر دارید یا ماهواره، که در این بخش با آنتن هوایی کار داریم. همچنین نوع کانال، آنالوگ و دیجیتال وجود دارد که پیشنهاد ما زدن گزینه هر دو مورد است و حالا اسکن را شروع کنید.

اسکن کردن کانال‌ها در تلویزیون سامسونگ ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد و باید صبور باشید؛ این زمان بستگی به نوع آنتن و قوی‌ بودن آن دارد که چقدر بتواند سیگنال قوی دریافت کند. بعد از طی کردن زمان لازم، کانال یابی تمام شده و می‌توانید از شبکه‌های متعدد داخلی بهره‌مند شوید.

کانال‌یابی دستی در تلویزیون سامسونگ

مسیر کانال‌یابی دستی تا بخش که قبلاً به آن اشاره شد، همان مسیر کانال‌یابی دیجیتال است. یعنی بعد از ورود به همه تنظیمات باید وارد گزینه در حال پخش شوید؛ اما این بار به جای کانال یابی خودکار با تنظیمات کارشناس کار داریم.

با رفتن به تنظیمات کارشناس، اسکن دستی را انتخاب کنید. بین کانال یابی دیجیتال و آنالوگ، بخش دیجیتال را کلیک کنید.

این بخش کمی چالش برانگیز است و باید فرکانس منطقه خود را برای دریافت بهترین سیگنال از قبل پیدا کنید که بهترین روش سرچ در اینترنت یا تماس با صدا و سیما برای دریافت فرکانس دقیق است. با زدن فرکانس مورد نظر، جستجو را بزنید تا در چند ثانیه کانال‌یابی شما شروع شود و به آن‌ چه می‌خواهید دسترسی پیدا کنید.

کانال‌یابی ماهواره در تلویزیون سامسونگ

همان‌طور که در راه اندازی و کانال یابی گیرنده دیجیتال نیاز به آنتن برای دریافت سیگنال دارید، در راه اندازی ماهواره هم، وجود دیش و ال ان بی، از واجبات است. پس قبل از هر چیز پورت آ‌نها را به تلویزیون وصل کنید.

با زدن دکمه Home روی ریموت کنترل، وارد بخش تنظیمات و با زدن فلش‌ها وارد All Setting شوید.

در منویی که روبروی شما باز می‌شود، Broadcasting يا در حال پخش را بزنید که شکل آنتن ماهواره روی آن به چشم می‌خورد.  حالا Auto Tuning یا همان موج یابی خودکار را بزنید تا شروع به سرچ نماید. که پس از آن منویی با عنوان Scan Channal روبروی شما باز می‌شود. در این مرحله گزینه اول درخواست آنتن را روی Satellite قرار دهید. گزینه سوم در انتخاب ماهواره‌ها هر جهتی را می‌خواهید انتخاب و Save نمایید. (مثلاً Badr یا Yahsat).

گزینه بعد تنظیمات LNB را باید اعمال نمایید؛ فرکانس مسیری که می‌خواهید، مثلاً Badr:1188 است. پایینی هم سویچ را روی 3 قرار دهید.

حالا یک مرحله به عقب برگردید و Scan را بزنید تا شروع به کانال‌یابی در ماهواره سرخود تلویزیون سامسونگ شروع شود و تمام.

ویرایش و جابه‌جایی کانال‌ها

قبل از هر چیز به ویرایش کانال‌ها در تلویزیون سامسونگ می‌پردازیم که از طریق ریموت کنترل‌های هوشمند این شرکت امکان پذیر است. شما در این بخش باید از دکمه‌ای برای جابه‌جایی کانال‌ها استفاده می‌شود، توجه کنید و آن را بزنید که در این حالت شماره کانال مورد نظر در گوشه تصویر به صورت معمول نمایش داده می‌شود.

با فشار دادن دکمه روی قسمت شماره شبکه، لیستی پیش روی شما باز می‌شود که می‌توانید در آن کانال‌هایی که در حال دریافت آن هستید را مشاهده کنید و به ویرایش آن ها بپردازید.

بخش ویرایش را بزنید. حالا در صفحه جدید می‌توانید شماره شبکه ها را عوض کنید یا اینکه آ‌ن‌ها را حذف کنید. جالب‌تر وقتی است که بخواهید بعضی از شبکه‌ها را قفل کنید. برای این کار شبکه مورد نظر را انتخاب و روی گزینه قفل شود در بین گزینه‌ها بزنید که نیاز به رمز پایه یعنی 0000 دارد؛ البته می‌توانید رمز مادر را از بخش تنظیمات عوض کنید و رمز دلخواه را اعمال نمایید.

برای جابه‌جایی و سويچ کردن بین ماهواره و دیجیتال هم فقط با فشار دادن سه ثانیه روی حالت شماره کانال منویی روبروی شما باز می‌شود که باید در بالا روی گزینه هوایی یا ماهواره تغییر حالت دهید تا جابه‌جایی انجام شود.

در آموزش کانال یابی تلویزیون سامسونگ در بانه آی‌تی، به شما یاد دادیم که چگونه با استفاده از گیرنده دیجیتال و ماهواره تلویزیون کانال یابی‌ انجام دهید و روش‌های دستی و غیره را شرح می‌دهیم. حتی با مشاهده این مقاله می‌توانید تلویزیون‌های قدیمی سامسونگ خود را کانال‌یابی کنید و به جابه‌جایی و حذف کانال بپردازید و تمام این مراحل را خودتان بدون نیاز به نصاب و پرداخت هزینه انجام دادید.

اگر سوأل، نظر و پیشنهادی دارید لطفاً کامنت کنید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشد. در صورتی که به خرید تلویزیون هوشمند سامسونگ فکر می‌کنید با شماره 09182888820 تماس حاصل فرمایید تا بهترین را با ضمانت اصلی و گارانتی درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *